Tronsonul doi al liniei de tramvai din Cluj a fost deschis. Primăria anunţă un nou proiect de reabilitare

de Adina Oşan, Vasile Magradean

Foto: Mediafax (Raul Ştef)

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a participat, luni, la deschiderea circulaţiei transportului în comun pe tronsonul doi al liniei de tramvai modernizată, în lungime de peste 15 kilometri, el urcând într-un tramvai cu care a mers pe traseul Gară - Bulevardul Muncii, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Cluj-Napoca a fost primul oraş din România care a accesat fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea liniei de tramvai, pe o lungime de 26,6 kilometri. Contractul de execuţie s-a semnat la 15 iunie 2011, iar primul tronson reabilitat - cartierul Mănăştur - Gară, în lungime de 11,5 kilometri a fost dat în funcţiune în 6 iunie 2012. Acum am deschis circulaţiei transportului în comun cel de-al doilea tronson, în lungime de 15,1 kilometri, Gară - Bulevardul Muncii, astfel încât, de luni, se poate circula pe întreg traseul de 26,6 kilometri. Avem pregătit, în completare, un alt proiect cu finanţare europeană privind reabilitarea tramei stradale pe acest traseu aferent liniei de tramvai estimat la 20 de milioane de euro. Urmează să asfaltăm toate străzile de pe traseul liniei de tramvai, la care se adaugă reabilitarea a patru poduri, pentru a avea o infrastructură modernă de transport în comun", a spus Boc.

Potrivit acestuia, Primăria Cluj-Napoca va organiza la sfârşitul lunii august licitaţia pentru reabilitarea tramei stradale, iar în cazul în care nu vor fi depuse contestaţii, lucrările vor fi finalizate în iulie 2015.

Valoarea totală a investiţiei în reabilitarea liniei de tramvai se ridică la aproape 30 de milioane de euro.

"Modernizarea liniei de tramvai a dus la creşterea operativităţii şi siguranţei la schimbarea traseului prin montarea de macaze automate, creşterea vitezei de circulaţie şi reducerea cu 60 la sută a duratei de parcurs din cartierul Mănăştur până pe Bulevardul Muncii, reducerea consumului de energie electrică", a mai spus Emil Boc.

Lucrările au fost executate de asocierea dintre firmele Swietelsky, Astalrom SA, Euro Construct Trading '98 SRL şi Transferoviar Grup SA.

 

 

Versiune mobil | completa